Pilotavdelningar och POC

AMAB söker efter avdelningar som vill testa att arbeta med systemet Hospital DMD® och implementera innovativa lösningar såsom roomservice, rondarbeten, meddelandefunktioner, underhållning, matbeställningssystem, enkäthantering eller varför inte avslappningsfilmer bland många andra funktioner. 

Kontakta oss om Ni under en tid vill testa vår produkt, vi har en färdig setup och strikt affärsmodell som är densamma överallt (OBS: Kan skilja sig utanför Skandinavien) för pilotavdelningar där vi tillhandahåller serverlösningen och endast behöver tillgång till erat publika nät på sjukhuset.

Har Ni en egen idé om vad en skärm kan göra? Kanske letar Ni efter något specifikt som är komplext och svårt att finna? Låt oss då skapa en så kallad POC (Proof Of Concept) tillsammans där vi utvärderar om vår lösning motsvarar det behov som finns. 

 

Utmana oss

Vill Er avdelning gå i frontledet gällande Service Calls™ med VNS-personal och separera patientsignalen från kaffebeställningar eller dylikt? Har ni patienter med extra behov av specifikt innehåll? Kanske vill ni testa om vår personal-TV ”STAFF” passar Er?

Oavsett om Ni vill testa digital skyltning, informationstablåer, väntrums-TV eller varför inte vårat koncept "CANVAS" som är digital konst så är vi intresserade av ett samarbete där vi kan utvecklas tillsammans.

Vi på AMAB letar konstant efter nya utmaningar och har alltid utvecklats utefter behoven i den krävande vårdmiljön och vill gärna bli utmanade att lösa Era behov och spara tid åt personalen, ge patienten en bättre vistelse eller hjälpa till i arbetet med att ändra arbetsflöden inom vården idag.

Skärmlösningen gör patienten mer delaktig i sin vårdplanering

(Ur DI Life Science, Februari 2018)

"Systemet förbättrar inte bara patientens upplevelse. Den stora fördelen är dess kapacitet att tidseffektivisera för personalen med olika arbetsflöden, så som vårdarbete men också kommunikation och vårdnära service" berättar Kim Myrin på AMAB.

Avdelning 83 på Södersjukhuset i Stockholm är ett av pilotprojekten med Hospital DMD.
"Skärmarna är en viktig del i vår personcentrerade vård. På rondvagnen har vi en skärm som vi kopplar upp mot den stora skärmen i patientrummet, sedan skriver vi rondanteckningar och gör en vårdplan tillsammans med personen. Med skärmen kan vi också förklara röntgenbilder och provsvar på ett mer pedagogiskt sätt" säger Kajsa Grav, projektdrivande undersköterska på avdelning 83, och fortsätter:
"Patienten kan också använda sin skärm till att exempelvis titta på tv, surfa eller spegla sin mobiltelefon. Vi i personalen kan skicka meddelanden via skärmen och planerar även att lägga in olika instruktionsfilmer, detta förenklar för patienten att aktivt medverka i sin vårdplanering."

 

(Detta projekt är i drift och ni kan kontakta oss för mer information eller om ni eventuellt vill besöka avdelningen på Södersjukhuset)

 

 

 

Pilotprojekt "Personcentrerad vård" invigt och igångsatt

I fredags den 1/12 2017 var det invigning på avdelning 83 Södersjukhuset AB gällande deras rondarbete i ett större projekt som kallas personcentrerad vård och eftersom vår produkt Hospital DMD® är en central del i ronden så fick vi äran att medverka på denna trevliga tillställning.

Jag upplever deras arbete med personcentrerad vård såhär: Hjärtat i projektet/arbetet är människan, både personal och patient. Det är där arbetet och förbättringen sker, tekniken är bara ett verktyg för att förenkla detta, framförallt för personalen men förhoppningsvis skänker den även något värde för patienten. 

Hospital DMD® hjälper personalen på avd. 83 att snabbt nå ut med uppdaterad information till patienten gällande provsvar, ändrade rondtider, påminnelser etc. i rask takt. Själva rondarbetet sker med hjälp av Hospital DMD® där personalen får upp allt från journalsystemet på den relativt stora skärmen och får därmed en bättre överblick visuellt att diskutera olika scenarion med patienten. Man använder även en s.k. orienteringsfunktion för kognitivt nedsatta. Övriga funktioner som underhållning, rehabvideos och informationsflöden samt tillgång att spegla sina egna enheter finns givetvis för patienten 24/7.

 

Personcentrerad vård går simplifierat förklarat ut på att göra patienten till en del av vårdteamet. Läkare, sjuksköterska, undersköterska, vårdbiträde och patient samarbetar mot ett gemensamt mål som även det diskuteras fram. Jag hoppas givetvis inte att jag blir sjuk, men om jag blir det så skulle jag uppskatta denna typ av vård, att få vara delaktig och förstå alla förlopp. Bra jobbat 83an, och tack för all input/feedback vi fått när vi tagit fram Er layout/UI, det är samarbeten som dessa som för tekniken framåt i rätt riktning. 

Önskar Er ett stort lycka till i startgropen!  

Kontakta mig